maandag, januari 15, 2007

Handboek psychologische oorlogsvoering voor ondernemers



Het plaatje beweegt niet, je ogen bewegen!

We zijn bezig met het afronden van het eerste deel van een leuke serie.

"Handboek Psychologische oorlogsvoering voor ondernemers." Dit deel geeft een overzicht van de wapens, de tegenstanders, het slagveld en de verschillende strategieen die ondernemers kunen gebruiken.
Ondernemen is oorlog, kijk maar naar de supermarktoorlog, strategische planningsessies, vijandige overnames etc.
Het gebruik van geweld en echte wapens is in deze oorlog niet toegestaan. Tenminste niet voor gewone ondernemers. Zodra dat gebeurt is het illegaal en noemen we het misdaad. Landen willen hun economische belangen nog wel eens met geweld oplossen maar voor de normale ondernemer is dat niet toegestaan. Maar de moderne ondernemer heeft een arsenaal aan psychologische wapens tot zijn beschikking.

Er is enorm veel onderzoek gedaan naar de gedragingen van de mens, wat mensen drijft, motiveert en laat handelen. De wetenschap, reclamemakers, politici, godsdienstige leiders en ondernemers willen allemaal weten hoe ze anderen (klanten, volgelingen en tegenstanders) kunnen beïnvloeden.

Na deel een wordt de serie uitgebreid met titels die dieper op de materie ingaan. Het eerste deel wordt een overzicht.

Als je leuke ideeen hebt of suggesties, voorbeelden van psychologie en ondernemen laat ze hier dan achter.

Geen opmerkingen:

Groeimarkt Ondernemen in de zorg, een groeimarkt. Praktische informatie voor ondernemers in de zorg, voor freelance verpleegkundigen, thuisz...