donderdag, november 17, 2011

Kaaskeuring

Ik was vandaag bij een kaaskeuring van de Bond van Boerderijzuivelbereiders. Was leerzaam en boeiend. Als enige in de categorie zachte witflorakazen mocht ik een certificaat en een oorkonde in ontvangst nemen. De score laat nog verbetering toe. Dat wordt de uitdaging/puzzel voor de komende tijd. Ik heb uitgerekend dat er met de 20 variabelen waarmee ik rekening moet houden 1048576 verschillende mogelijke uitkomsten zijn qua kaas. Slechts een klein deel daarvan zal goede kaas zijn.

Om het nog lastiger te maken verschillen de smaken van de mensen, de kaas die door sommigen walgend wordt weggeworpen is voor anderen een goddelijk stukje zuivel.
De kaas die ik vandaag naar de keuring nam was de laatste kaas uit de oude kaasmakerij. Komende twee weken is er geen kaas. Daarna volop.


1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk, Peter.
Met de feestdagen lekkere kaas beschikbaar.
Harm

Groeimarkt Ondernemen in de zorg, een groeimarkt. Praktische informatie voor ondernemers in de zorg, voor freelance verpleegkundigen, thuisz...